Eén gedachte over “Coachreflectie Lesopname

  1. Reflectie op lesopname 1:
    De situatie is dat je in Attheoffice aan het werk bent als instrukteur samen met een collegadocent.Jouw rol in deze opname is coaching aan de groepjes die bezig zijn met het maken van een promotie/bedrijfsfilm.

    Algemene opmerking: ik zou gestart zijn nadat de hele groep binnen was en echt was opgestart. Het begin is nu heel onrustig. Ik zie je ook reageren op langslopende studenten en ook de studenten zelf reageren op het feit dat ze worden gefilmd.

    In Attheoffice is het lastig om overzicht te houden op de hele groep door de indeling van de werkruimte.

    Wat opvalt: je hebt een hele rustige, relaxte houding . Je ‘gooit ‘er humor in en dat werkt goed.
    Wel ben je erg gefocused op het groepje studenten die een vraag hebben. De studenten er vlak omheen hebben niet je aandacht, ik zie iemand uitgebreid omgedraaid op zijn telefoon zitten ( Jan Vennooij), ik zie een student die tijdens het gesprek opstaat en wegloopt ( Tom Gubbels). Meer aandacht voor de direkte omgeving en indien nodig correctie daarvan is een aandachtspunt. Heel logisch, dat gaat ook zeker goedkomen.
    Instruktie bij de grote houten tafel, hier zie je het heel duidelijk wat ik bedoel. Drie studenten luisteren aandachtig en daar richt je je ook op. Ik zie Jaap ( aan kop van de tafel) het proberen te volgen en zie Tom achterovergeleund niet luisteren.
    Je geeft goede instrukties, maar zie weinig interactie.
    Dat gaf je zelf ook al aan: niet teveel uit handen nemen, meer coachend en vanuit studenten de vragen laten komen.

    Al met al vind ik dat je goed bezig bent. Je brengt kennis op een hele duidelijke manier over op een zeer prettige ,relaxte manier met veel humor.
    Kenis van zaken heb je absoluut. Door de ervaring ga je meer oog krijgen voor de hele groep en het is top dat je zelfreflectie al deze zaken al aangeeft.

Geef een reactie