Didactisch model en Intervisie

In les #03 zijn we met het Didactische model aan de slag gegaan en hebben een mentorcirkel opgezet die een intervisie gaat doen. Bij het dactische model zijn een paar vragen van beland namelijk:

Didactisch model
  • Welke doelen wil ik bereiken?
  • Wat is de beginsituatie van de leerling?
  • Welke leerstof moet ik selecteren om met deze leerlingen de doelen te bereiken?
  • Welke werkvormen moet ik kiezen zodat de leerlingen leren wat ze aan het eind moeten kunnen/kennen/willen?
  • Welke werkvormen moet ik kiezen zodat de leerlingen leren wat ze aan het eind moeten kunnen/kennen/willen?
  • Welke middelen gebruik ik daarbij?
  • Hoe en wanneer toets ik?

Intervisie

In een groep samen werkproblemen bespreken. Hoe een intervisie is opgebouwd zie je hiernaast. Om te horen hoe onze eerste intervisie is verlopen klik dan hier.

Intervisie stappen

Eén gedachte over “Didactisch model en Intervisie

  1. Het Didactisch model en de intervisie methode zijn hier uitgelicht omdat dit belangrijke onderdelen zijn. Het didactisch model is een een start positie of eigenlijk een checklist om lesvormen op te zetten en je doelen te bereiken. In de mentorcirkel gaan we de intervisie methode toepassen. Dit alles zal in een podcast opgenomen worden en in deze portfolio verwerkt worden. Algemeen begin ik iets meer structuur te ontdekken en vallen er wat onderdelen op zijn/haar plaats.

Geef een reactie