Het signaleren en doorverwijzen bij afwijken lesinhoud

Dit valt in de studiegids onder BP4-Participeren in een professionele organisatie.

In mijn eigen worden bedoel ik dat ik door middel van een sterk platform met alle abstracte lesbenodigdheden je in de les kunt signaleren waar een student vastloopt. Wat ook een leerdoel is om dan deze student te analyseren en concluderen hoe jij hem of haar begeleid in het leerproces. Dit is namelijk per persoon anders. Door sharepoint sta je als instructeur wel zelfverzekerde en als autoriteit voor de groep. Uiteindelijk moet je samenwerken met de student en alle verbeterpunten die uit hun oogpunt overlegd worden kunnen direct op sharepoint aangepast worden zodat je een werkend en up-to-date faciliteit krijgt waar je samen aan werkt en van leert.

Ook onze opdrachten zijn op maat ontwikkeld en ook daar werken we samen met de student. Herhaalde vragen of onduidelijkheden worden ter plekke aangepast om uiteindelijk een perfecte projectomschrijving te genereren

Ontwikkelde opdracht

Tijdens de opleiding hebben we verschillende lesvoorbereidingen gemaakt. Hiernaast is lesvoorbereiding #01 in te zien.

Im mei hebben we deze opzet herzien en dan is er duidelijk progressie in de nieuwe lesbrief.

Lesvoorbereiding

Tevens hebben een roadmap/checklist gemaakt om de voortgang te controleren en overzichtelijk de actiepunten in beeld brengen. Uiteindelijk dient deze ook als beoordelingsprotocol.

Checklist
Tijdens de eindpresentaties kwam ik erachter dat veel Powerpoints voorzien zijn met bullets. Eigenlijk zijn het spiekbriefjes en komt de presentatie niet tot zijn of haar recht. In mijn netwerk heb ik Hedwyg Groenendaal benaderd en overleg gehad mbt presenteren. Presenteren is ook een vak en enorm belangrijk. Je hebt namelijk maar één kans voor een eerste indruk. Hedwyg en ik gaan aan de hand van www.nooitmeerbullets.nl presenteer technieken integreren in onze opleiding.